×
سه شنبه ٢٩ بهمن ١٣٩٨
صفحه اصلی > اخبار اصلی 


مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی : نهضت سوادآموزی عهده‌دار فراهم نمودن فرصت دوم آموزش برای بی‌سوادان است

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی در گردهمایی دو روزه مسئولین سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش استان مرکزی در کانون فرهنگی هنری شهید چمران شهرستان محلات گفت: نهضت سوادآموزی عهده‌دار فراهم نمودن فرصت دوم آموزش برای بی‌سوادان است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی گردهمایی دو روزه مسئولین سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش استان مرکزی با حضور حسین میرزایی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش، لیلا رضایی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی و عبدالرضا کریم‌زاده رئیس گروه دوره‌های تحکیم و انتقال سازمان نهضت سوادآموزی به مدت 2 روز در کانون فرهنگی هنری شهید چمران شهرستان محلات برگزار شد.

حسین میرزایی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش،  در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از حضور تمام مسئولین به ویژه دکتر رضایی و کریم‌زاده، مهمترین اقدامات و فعالیت‌های سوادآموزی استان مرکزی در سال 97 را برای اعضا تشریح کرد.

لیلا رضایی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی در این گردهمایی گفت: نهضت سوادآموزی با هدف از بین بردن بی‌سوادی از چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئولیت ساماندهی و مدیریت ارائه خدمات سوادآموزی و فراهم نمودن فرصت دوم آموزش را برای جاماندگان از فرصت اول آموزش عهده‌دار است. این سازمان با اتخاذ رویکرد‌ها و انجام طرح‌های متنوع سعی نموده از بازگشت به بی‌سوادی جلوگیری نماید.

وی در ادامه جلسه گفت: نهضت سوادآموزی از بدو تأسیس تاکنون برنامه‌های مختلفی را در کشور اجرایی کرده است و هم اکنون نیز طرح‌های مختلفی را جهت جذب، نگهداشت و تعمیق سواد در بین سوادآموزان اجرا می‌کند که از جمله می‌توان به طرح‌های حلقه‌های کتابخوانی، خواندن باخانواده، آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، سوادآموزی عشایر و طرح آموزش مقدمات رایانه به سوادآموزان دوره انتقال اشاره کرد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی گفت: طرح آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان با هدف به صفر رساندن بی‌سوادی در بین اولیای دانش‌آموزان از طریق تقویت نقش و مسئولیت مدیر مدرسه، استفاده از ظرفیت و امکانات مدرسه و بهره‌گیری مطلوب از نقش دانش‌آموزان در شناسایی و جذب و آموزش اولیا تدوین شده و در حال اجراست.