پنج شنبه ١٩ تير ١٣٩٩
صفحه اصلی > اخبار اصلی 


معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم: محور و کانون فعالیتهای سوادآموزی مدرسه می باشد.

در سال جاری از دغدغه ها و اولویت های وزیر آموزش و پرورش موضوع سوادآموزی می باشد که لازم است از این فرصت در راستای شتاب بخشی به فعالیتها و برنامه های سوادآموزی استفاده گردد و سوادآموزی باید در مدارس به گفتمان مبدل شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی قم

محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در جلسه ای که با حضور آموزش دهندگان مرد و کارشناس مسئولان سوادآموزی در محل اتاق جلسات معاونت برگزار شد گفت: در سال جاری از دغدغه ها و اولویت های وزیر آموزش و پرورش موضوع سوادآموزی می باشد که لازم است از این فرصت در راستای شتاب بخشی به فعالیتها و برنامه های سوادآموزی استفاده گردد و سوادآموزی باید در مدارس به گفتمان مبدل شود.

قاسمی نیا گفت: آموزش دهندگان برای فعالیت در مدارس به یکی از این روشها فعالیت خود را آغاز می کنند:

1- کارشناس سوادآموزی اداره از طریق کتبی و یا حضوری و یا تلفنی آموزش دهندگان را به مدیر مدرسه معرفی می کنند

2- از طریق شورای مدرسه

3- از طریق مدیر مدرسه به اولیای دانش آموزان مدرسه معرفی گردد.

   معاون سوادآموزی افزود: چون اکثر کلاسهای مربوط به برادران در شیفت شب برگزار می شود توجه و عنایت به موضوعات پرورشی و آموزشی مورد تاکید می باشد  و توجه به مباحث اخلاقی و رفتاری سوادآموزان در محیط مدرسه تا پایان زمان کلاش ضروری می باشد و باید در محل به عنوان الگو مطرح باشند.

   وی اظهار داشت: در برگزاری آزمون ها و کلاسهای سوادآموزی  پروتکل های بهداشتی و ایمنی انجام شود و در این زمینه وسواس و حساسیت بالایی داشته باشیم.

   قاسمی نیا گفت: پیرو بندهای 19 و 20 ستاد ثبت نام استان و وزارت که به نواحی و مناطق ابلاغ شده به موضوع شناسایی و ثبت نام اعضای خانواده بی سواد دانش آموزان پرداخته شده است و مدیر مدرسه باید فرمی را که در آن مشخصات اولیای بی سواد دانش آموزان می باشد را تکمیل و به اداره تحویل دهد. این بخشنامه باید در شورای سوادآموزی ناحیه و منطقه مطرح و به آن پرداخته شود.

   معاون سوادآموزی استان اظهار داشت: محور و کانون فعالیتهای سوادآموزی مدرسه می باشد و ارتباط مستمر و صمیمی آموزش دهندگان با مدیر و سرایدار مدرسه و کارشناسان سوادآموزی ضرورت دارد.

   قاسمی نیا گفت: توجه به اجرای برنامه های فرهنگی و مهارتی باید در کلاسهای سوادآموزی با رویکرد انگیزشی و آگاهی بخشی به سوادآموزان محور برنامه های آموزش دهندگان باشد.

   در پایان آموزش دهنده های مرد دعوت شده به جلسه به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند.