چهارشنبه ٠٥ آبان ١٤٠٠
صفحه اصلی > اخبار اصلی 


  چاپ        ارسال به دوست

آموزش ویادگیری حق همه است وافتخارمی کنیم که بتوانیم به آحاد مردم وهم نوعان ومهاجرین خارجی خدمات آموزشی وفرهنگی ارائه بدهیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، به نقل از روابط عمومی معاونت سواد آموزی قم معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به این که شیوع ویروس کویید19و بیماری کرونا بسیاری از شیوه ها و روش ها و حتی آداب و رسوم را با چالش مواجه و دستخوش تغییر کرد، گفت: یکی از مقوله هایی که با چالش جدی روبرو شد بحث آموزش و به ویژه آموزش حضوری بود که با شیوع و شدت یافتن این بیماری وبلای جهان سوز؛ آموزش در اغلب نقاط دنیا سمت و سوی مجازی وغیرحضوری به خود گرفت.

محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در جلسه مشترک  با  مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استان قم اظهارداشت:
 حجم تخصیصی اتباع خارجی   ازسوی سازمان نهضت سوادآموزی به استان قم درسال جاری  در دوره سوادآموزی 1800نفر و در دوره انتقال 1000 نفر در گروه سنی 49-10 سال است که این حجم باید  با همت، همیاری و همکاری همه دستگاه ها از جمله متولی امور اتباع در استان یعنی اداره کل امور اتباع و مهاجرین  به طور کامل در شهرستان‌ها، مناطق و نواحی آموزش و پرورش تحت پوشش قرار بگیرند البته در طرح هایی ویژه مانند کمیساریا اولویت با کودکان ونوجوانان بازمانده ازتحصیل گروه سنی 19-10 سال می باشد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش قم گفت: 
اگرچه شایسته است آموزش سوادآموزان به شیوه حضوری و کلاسی صورت پذیرد تاازکیفیت واثرپذیری کاربردی برخوردارگردداما به کارشناسان سوادآموزی شهرستان ها، مناطق و نواحی مجری این طرح تأکید شده است که آموزش سوادآموزان باید با رعایت کامل و همه جانبه دستورالعمل  های بهداشتی وطبق تصمیمات ستادمقابله باکرونا وشیوه نامه های ابلاغی ازسازمان نهضت سوادآموزی صورت پذیرد.وباخلاقیت ونوآوری های آموزشی ؛جبران بخشی ازخسارت های آموزش غیرحضوری بشود.
وی افزود: 
مراحل باسواد شدن اتباع عزیز اعم از شناسایی،ثبت نام،آموزش، برگزاری آزمون پایانی  در یک دوره حدود شش ماهه باید به نتیجه برسد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به این که شیوع ویروس کویید19و بیماری کرونا بسیاری از شیوه ها و روش ها و حتی آداب و رسوم را با چالش مواجه و دستخوش تغییر کرد، گفت: یکی از مقوله هایی که با چالش جدی روبرو شد بحث آموزش و به ویژه آموزش حضوری بود که با شیوع و شدت یافتن این بیماری وبلای جهان سوز؛ آموزش در اغلب نقاط دنیا سمت و سوی مجازی وغیرحضوری به خود گرفت.
 دبیرگروه بهبودکیفیت استان قم توضیح داد:
 برای اولین بار از ظرفیت رادیو در آموزش سواد برای افرادمحروم ازنعمت سوا د در قالب برنامه صدای دانایی از مردادماه سال 1399 تا مردادماه سال 1400 ارایه خدمات نمود.
از اسفندماه سال 1398 با شیوع ویروس کووید19 کار تولید محتوای آموزشی و آموزش مجازی در دستور کار سوادآموزی استان قرار گرفت و الحمدلله عایدات و توفیقات بسیار ارزشمندی در زمینه آموزش برای سوادآموزان داشتیم.
قاسمی نیا بار دیگر با تاکید بر اهمیت نقش آموزش مجازی و جایگاه آن در شرایط کرونایی دنیای امروز افزود: آموزش در سوادآموزی نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازم است آموزش دهندگان ما با فناوری روز و شیوه ها و الگوهای آموزش مجازی آشنا شوند و تسلط کافی را داشته باشند.
وی در خصوص خانواده های شهدای مدافع حرم نیز افزود: در چند سال اخیر اولویت فعالیت های سوادآموزی با تاکید بر حفظ ارزش و تکریم این خانواده های معزز بوده است و حتی شمول دوره انتقال به سایر اتباع به واسطه پیشنهاد معاونت سوادآموزی استان قم صورت گرفت و خانواده معظم شهدای قهرمان مدافع حرم جزو اولین گروهی بودند که دوره انتقال را با موفقیت گذراندند.


١٢:٢٣ - سه شنبه ٢٣ شهريور ١٤٠٠    /    شماره : ٤٦٢٦    /    تعداد نمایش : ٦٧